Minden, amit egy egyszerű konyhában elkészíthet

Receptbirodalom

Receptbirodalom

Mézeskalács

2017. december 08. - stunde25

"Közelegnek az ünnepek. Lassan mindenki beleéli magát az ünnepi hangulatba. Soha nem készítettem még mézeskalácsot, most úgy adódott, hogy van bőven időm ilyennel pepecselni. Jelentem elsőre sikerült! :) A díszítésen még van mit javítanom...sőt... a mintáim elég kezdetlegesek lettem, nem baj, majd legközelebb próbálok szebbeket csinálni. ;) De az biztos az íze, az állaga az fantasztikus lett. Nem gondoltam volna, hogy ilyen egyszerű mézeskalácsot sütni. Ha nem éreztél magadban eddig elég tapasztalatot, hogy mézeskalácsot süss, elárulom, nem kell hozzá. Szinte gyerekjáték. :) "

Mézeskalács

dscn3516m.jpg

Hozzávalók:
  
– 1 kg finomliszt
   – 30 dkg porcukor
   – 3 teáskanál szódabikarbóna
   – 1 evőkanál mézeskalács fűszerkeverék
   – 30 dkg Rama margarin
   – 1 bögre méz (2,5 dl)
   – 3 egész tojás

  1. Az 1kg finomlisztet, a 30dkg porcukrot, a fűszerkeveréket és a szódabikarbónát egy nagy tálban összekeverjük. (A recept szerint 1 kanál mézeskalács fűszerkeverék kellene bele, de én beletettem egy egész zacskóval, meg pluszba még egy kis fahéjat, mert mi így szeretjük :)  ).

  2. A margarint egy tálba kis kockákra vágjuk, és egy kicsit megolvasztjuk a mikróban. Ezután hozzáadjuk az enyhén megolvasztott margarint a keverékhez. A méz és a tojások szintúgy mehetnek a tetejére.
  3. Ekkor fogunk egy kanalat vagy villát, és az egészet kavarjuk át. Ragacsos massza lesz.
  4. Gyúrjuk az egészet össze kézzel. (Nekem ragacsos marad, lehet, hogy sok mézet tettem bele, úgy hogy adtam még hozzá annyi lisztet, hogy összegyúrható legyen.)
    dscn3493.JPG
  5. Ha összegyúrtuk, osszuk 3 részre.
    dscn3494.JPG
  6. Fogjunk egy adag tésztát és nyújtsuk ki. Az eredeti recept szerinte 1cm-es vastagságra, de én inkább vékonyabbra nyújtottam. Így is cuki pufik lettek. De hát ki mennyire szereti pufinak. :) Majd szaggassuk ki különböző kiszúrókkal. (mézeskalács emberke, csillag, házikó, kinek mi van)
    dscn3496.JPG
  7. A tepsiket zsírozzuk, lisztezzük ki (vagy használhatunk sütőpapírt) és rakjuk tele a sütikkel, de hagyjunk köztük valamennyi távolságot, mert kicsit megdagadnak. :)
  8. 180°C-os előmelegített sütőben süssük. Az eredeti recept szerint 10 percig, vagy kicsit kevesebbig süssük. Én 7 percig sütöttem, hogy jó legyen, egy hagyományos (25 éves) régi sütőben, 2-es fokozaton. Ne kapjon szín az alja. Mikor kivesszük nyersnek tűnik, de 2-3 perc alatt megszilárdul.

Mézeskalács máz:

Hozzávalói:
-
1 tojás fehérje

- 15 dkg porcukor
- néhány csepp citromlé

A mézeskalács máz elkészítése:
- A tojást szétválasztjuk, a porcukrot átszitáljuk, azért hogy, ne tömítse el a mézeskalács díszítő tubust, vagy habzsákot.

- A tojás fehérjéhez hozzáadjuk a kimért, átszitált porcukrot és a néhány csepp citromlevet.
- Kézi robotgéppel először alacsonyabb, majd magasabb fordulaton verjük, addig, amíg kemény habot nem kapunk (legalább 3-4 perc).
- A kemény habot mézeskalács díszítő tubusba, vagy habzsákba töltjük és kidíszítjük vele a mézeskalácsokat.
Ha habzsák mellett döntünk, érdemes erre a célra eldobható habzsákot használni, mert annak a végére akkora lyukat vágunk, amekkorát szeretnénk. Mézeskalács díszítéshez elegendő 1-2 mm-es lyuk.


- A mézeskalácsainkat cukorgyönggyel díszíthetjük. Ezeket még a máz megszilárdulása előtt kell a kidíszített mézeskalácsokra tenni.
- Kb. 1 órát hagyjuk száradni, addig ne pakoljuk egymásra a mézeskalácsokat.

(forrás: Máz: sussvelem.com)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://receptbirodalom.blog.hu/api/trackback/id/tr113452493

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása