Minden, amit egy egyszerű konyhában elkészíthet

Receptbirodalom

Receptbirodalom

Sütőtökkrémleves

2019. május 27. - stunde25

" Újra itt. Rég jelentkeztem. Ma nem sütemény receptet hoztam, hanem egy leves receptet. Még ősszel a sütőtök szezonba vettem meg ezt az sütőtököt és várta a sorsát a kamrába. Nem akartam, hogy kárba vesszen segít, így gondoltam kipróbáltam egy új leves receptet, Sütőtök krémlevest. :) Most csináltam én is először, de nem utoljára. :) Nem mondom, melós. Nem egy fél óra alatt összedobható leves. Igényes. Igényel időt, odafigyelést és türelmet. :D Önmagában elég egyszerű, de első nekifutásnak nem gyors. :D Remélem azért lesz akinek megtetszik és kipróbálja, mert a sok munkától függetlenül nagyon finom, könnyű kis leves. :)  "

Sütőtökkrémleves

 

dscn5381.JPG

*Én nagyobb adagot csináltam azért mások a mennyiségek a képeken. :)

Hozzávalók:

  • 1kg sütőtök
  • 1l szárnyas alaplé (1liter vízben
    2db tyúkhúsleves kockát felfőzni)
  • 2dkg vaj
  • 1db közepes vöröshagyma
  • 1 gerezd fokhagyma
  • 200ml főzőtejszín
  • Fehér bors
  • Szerecsendió ízlés szerint.
  • Tök
  • Kenyérkocka

Elkészítés:

1. A tököt meghámozzuk, a magos részét kikaparjuk. (Hámozva, tisztítva legyen meg az 1kg). Felkockázzuk és sütőpapírral bélelt tepsibe tesszük. Előmelegített sütőben süssük kb. 30percig.


2. A 2 leveskockából feltesszük főni az alaplevünket.

3. A vöröshagymát és a fokhagymát megpucoljuk. A vöröshagymát apró kockára vágjuk, a fokhagymát összenyomjuk, és vajon megpirítjuk őket. Hozzáadjuk a megpirult sütőtököt, a kész alaplevünket, és a főzőtejszínt is. Sóval, fehérborssal és szerecsendióval ízlés szerint ízesítjük. Összeforraljuk kb. 5-8 perc alatt közepes tűzön. (Én kicsit tovább hagytam, hogy 100%-osan puha legyen a sütőtök benne).

4. Levesszük a tűzről és botmixerrel pépesítjük ( ha nincs botmixer jó a turmix gép is, én is azzal csináltam, csak hagytam előtte hűlni egy kicsit.

dscn5361.JPG

5. Mixelés után tegyük vissza a tűzre és főzzük kb. 5 percig még.

6. Lehet hozzá készíteni pirított tökmagot, kenyérkockát vagy is-is :)

Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://receptbirodalom.blog.hu/api/trackback/id/tr5714864794

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása